יום שני, 20 באפריל 2015

תיק הפקה - מתן משיח י'א 2



תיק הפקה:


חלק א: הקדמה אישית:

1.ספר לקוראים מי אתה , תוך שאתה מוסיף משהו מעניין על עצמך ועל תפקידך במסלול הניו מדיה.

אני מתן משיח מי"א 2 בתיכון נעמי שמר בגן יבנה , ספורטאי שמתעסק בעיקר בתחום הכדורסל ובמסלול הניו מדיה בשנתיים האחרונות ערכתי וצילמתי וראיינתי אנשים שונים לצורך בניית כתבותי גם לפרוייקטים האישיים שלי וגם לבית הספר כשהיה צריך. בכתבותי לפרוייקט האישי התעסקתי בעיקר במצבו של הכדורסל בארץ.

2. באיזה תחום התמחית בשנתיים האחרונות במסלול?

בשנתיים האחרונות התמחיתי בצילום ובכתיבת כתבה , בנושא חדשות ובניית כתבה טובה - גם בוידאו וגם במלל. למדתי זוויות חדשות ואיך להשתמש במצלמות , איך להשתמש נכון בשפה בכתבותי ואיך לבנות אותה בצורה שתעניין את קוראיה.

חלק ב: מסקנות ביניים מתהליך הלמידה:

1. מהן המסקנות העיקריות אותן למדת במסלול הניו מדיה

המסקנות העיקריות שלמדתי במסלול הניו מדיה הן שזהו תחום שמאוד חשוב בארץ , הוא נותן זווית חדשה להמון דברים שרצית לדעת ולא ידעת כמו איך לצלם נכון , איך בונים כתבה שתמשוך את תשומת הלב שלנו כקוראים שרוצים לקבל את המידע בצורה הטובה ביותר. טוב מאוד שמלמדים מסלול שכזה בבתי הספר מכיוון שזה נותן ניסיון ומידע לתלמידים שבאמת אוהבים את המקצוע הזה ואפילו פותח להם דלתות בצבא . מקצוע זה חשוב מאוד גם לעתיד של המדינה כי זה מה שבעצם בונה אותה מבחינה טלוויזיונית ואחראי על כך שנקבל שוק דעות חופשי במדינה דמוקרטית שחשוב לשמוע את דעותיהם של כולם והניו מדיה בעצם מלמד אותך את האתיקה ואיך להביע את עצמך באופן שמותר לך לעשות זאת בכתבות מכל סוג שהוא.

2. כיצד אתה רואה את עצמך פעיל בתחום הניו מדיה בעתיד?

נרשמתי למסלולים צבאיים כדי לנסות ולהתקבל לגלי צה"ל , אולי להיות חלק מדוברי צה"ל , כתב צבאי , אולי משם זה יתקדם גם לקריירה לאחר מכן אם אצליח להגיע לשם , אם לא תמיד יש אופציות אחרות.

3. אילו מהדברים שלמדת בשיעור יישמת בפעילות האישית שלך ברשת וברשתות החברתיות

למדתי בשיעורים זוויות נכונות לצילום וככה למדתי איך למקסם את חוויות הצילום האישיות שלי למקסימום ולהוציא מהתומונות שאני מצלם יותר.

חלק ג: תקשורת ודמוקרטיה;

1.איזה ענין ציבורי יש בנושאים בהן עסקת? בחר מתוכם 2 נושאים והסבר למה חשוב להביא לידיעת הציבור את הנושא

כתבתי על מצב הכדורסלנים בארץ , למה אין ישראלים מובילים - יש על זה מחלוקות רבות מכל הכיוונים , גם בציבור וגם במנהלות האחראיות למצב הזה. בנוסף פירשנתי את מצבה של מכבי תל אביב ביורוליג ועל איך שהזכייה בשנה שעברה באליפות אירופה מקרית הפכה את מכבי לאימפריית הימורים על שחקנים בלי ניסיון ותקציב מוגבל - גם זה מעניין מאוד את הציבור שכן זוהי "הקבוצה של המדינה" שבעצם היחידה שמייצגת אותנו והכישלון הניהולי משפיע על האוהדים ועל הציבור התומך בקבוצה באירופה.

2. האם נתקלת בבעיות  חוקיות או אתיקה עיתונאית במהלך עבודתך ואיך פתרת אותן?

בשנתיים האחרונות בהן למדתי במסלול הניו מדיה לא נתקלתי בבעיות אתיקה , כן למדתי על האתיקה הזו (זכויות יוצרים וכו'.) אך מכיוון שכתבותי לא יצאו לחשיפה גדולה השתמשתי בתמונות / מוסיקות רקע בעלות זכויות יוצרים אך אני יודע שבשנה הבאה אתמקד ואקפיד בכתבותי בנושא האתיקה יותר.

3.האם הכתבות שלך ממלאות את אחד מתפקידי התקשורת ? אם כן מהו וכיצד הן  ממלאת אותו?

בשני כתבותי פרשנתי נושאים שמאוד חמים בזמן הזה , כתבות אלה ממלאות את תפקיד התיאום והקישור - פרשנות , מצב הישראלים בכדורסל ועל הסיבות למה אין כאלה בליגות הבוגרות והמייצגות והנושא הניהולי במכבי תל אביב שבעצם נשען על הימורים ותקציב נמוך משאר אירופה שמעמיד את מכבי כל שנה מחדש במצב של אמונה בניסים על פני סגל קצר ובינוני למדי.
כתבתי את הדעות שלי על המצבים אלה , איך הם משפיעים אלינו ועל המצב של מכבי למשל.

חמשת תפקידי התקשורת:
* סיקור ופיקוח – בעיקר את מרכזי הכוח.
*תיאום וקישור-פרשנות, ראיונות עומק, מידע שימושי.
* העברה תרבותית -העברת המורשת, הצגת נורמות.
*בידור
*גיוס – מסרי שכנוע - גיוס דעת קהל: פרסומת,  תעמולה ותעמולת בחירות.

חלק ד: פירוט 3-5 עבודות שבהן התלמיד היה מעורב לאורך תקופת הלימוד (שנתיים)
בחלק זה יציג התלמיד תוצרים מכתבות בולטות בהן השתתף. התוצר יכול להיות פסקה מסכמת של הכתבה, קטע וידאו או אודיו, או צילום סטילס מתוך כל כתבה. הוא יוסיף טקסט  המתאר את נושא הכתבה, תגובות שקיבל עליה ומסקנות שהסיק אחרי כתיבתה. כמו כן הוא
יצמיד קישור לכתבה המלאה לעיון נוסף.


יום ספורט בנעמי שמר - בשנה שעברה צילמתי וערכתי ביחד עם עדן בלוואט ואדיב רויף כתבה על אירוע לחטיבת ביניים של בית הספר - יום ספורט שמוקדש רק להם וביום זה שכבות ז'-ט' הופעלו ביחד עם מדריכים על טרמפולינות - קיקבוקסינג תיפוף על כדורים ועוד.
התראיינו אצלנו בנוגע לתכנון יום זה תלמיד שהשתתף בפעילות וסיפר לנו את נקודת מבטו על יום זה ועל תרומתו לדעתו , התראיין אצלנו אחד ממורי הספורט בבית הספר יששכר בוטבול אשר גם סיפק לנו נקודת מבט מעניין מכיוון המארגנים של האירוע ובנוסף גם מנהלת חטיבת הביניים הגברת רינה.
סרטון הכתבה מהיוטיוב :



הכדורסל הישראלי בבעיה - השנה כתבתי על מצב הכדורסל בארץ , כתבתי על השאלה למה אין יישראלים מובילים בקבוצות מליגות הגבוהות ולמה הכל נעצר כבר בילדות. מהכתבה הבנתי באמת מה הבעיה בארץ ולמה הכל נעצר - אם זה בגלל גיוס החובה בגיל 18 והקושי לקבל ספורטאי מצטיין , אם זה הכישלון בגידול השחקנים כבר בגילאים הקטנים בעמותות שרואות את קידום העמותה בלבד ולא מתחשבות באמת בגידול השחקנים ופיתוח כישרונם.
קישור לכתבה בבלוג - http://masaiach.blogspot.co.il/2015/02/blog-post.html

אסון מילאנו - בכתבה זו כתבתי את דעתי על פעולותיה של מכבי תל אביב העונה ועל השפעתה של העונה שעברה אשר כרגע מסתמנת כהשפעה הרסנית על הניהול של הקבוצה , הישענות על ניסים ועל סגלים מקוצרים דלי תקציב. לא כל יום ניפול על מילאנו שתפסיד משחק אחד ותהפוך את סדרי ההיסטוריה , לא כל יום נשיג נס גדול כמו נס ג'לגיריס הגדול . הפעם אנחנו בסדרה על חיים ומוות עם פנרבחצ'ה אולקר , זאת לא מילאנו ולא פנאתינייאקוס האימפריה בדעיכה אלא קבוצה לא פראיירית שבאה לחפש פיינל פור , אך אם יש קבוצה שיכולה לחזור כנגד כל הסיכויים מפיגור 2:0 ולשבור שוב את כל הסטטיסטיקות של היורוליג זאת לא אחרת מאשר מכבי שתבנה שוב על עוד נס , אך קודם צריך לנצח את המשחק השלישי ואז אלוהים גדול.
קישור לכתבה בבלוג - http://masaiach.blogspot.co.il/2015/04/blog-post.html





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה